پیامد بازیهای ریاکارانه چه خواهد بود ؟
فخرزاد فخرزاد

سالها درس عزت و آزادگی آموختیم

کردند خیانت دیگران ما به داغش سوخیتم  

                                                         ( صدای مردم )

 

باوجودیکه مافیای مواد مخدر ٫ جنگسالاران ٫ ناقضین حقوق بشر ٫ هراس افگنان ٫ جنایت کاران ٫ عاملین فساد اداری به حمایت عده از کشورهای منطقه و جهان و مافیای بین المللی توانستن مانع بیش از 70 فیصد شهروندان ما که کارت رای دهی بدست داشتن غرض انتخاب افراد دلخواه شان به طرف صندوق های رای دهی شوند .

باوجود ارایه اسناد های تصویری و فریاد های سراسر کشور کمیسیون انتخابات که ریاکارانه خود را مستقل میخواند نتایج ابتدائی را به نفع حامد کرزی اعلان نمود .

تااینکه در جریان پروسه شمارش برگ های انتخاباتی کمیسیون نظارت اروپا بیش از یک و نیم ملیون آرای شمارش شده را مشکوک اعلان کرده که از جمله حامد کرزی یک ملیون یک صد هزار ٫ داکتر عبداله عبداله سه صد هزار ٫ داکتر رمضان بشر دوست نود دو هزار شامل برگ های تقلب خوانده شده اند .

که درین رابطه هرکدام طور جداگانه واکنش ازخود نشان داده که خواننده گان گرامی را در جریان قرار میدهم .

دفتر ستاد انتخاباتی حامد کرزی اعلان متذکره را غیر مسولانه و خارج از صلاحیتهای ناظرین مذکور خواند .

مردم در مقابل سخنان نماینده مذکور میگویند مربی داری مربا بزن .

نماینده داکتر عبداله اعلان فوق را آغاز افشای تقلب خوانده و اضافه نمود که تقلب بیشتر از آن است .

آقای بشر دوست درین رابطه نیز عکس العمل نشان داده و میگوید که غرض تثبیت آن به لوی سارنوالی کشور شکایت نامه ثبت نموده تا محاکم با صلاحیت آنرا بررسی نماید .

آگاهان امور اظهار میدارند .

ازینکه ناظران انتخاباتی اتحادیه اروپا از اعتبار جهانی برخوردار میباشند آنها با درنظر داشت نورم و استندرد جهانی اظهار نظر مینمایند نظریات آنها در جهت مثبت و منفی تاثیر گذار میباشد .

حامد کرزی بار دیگر در مصاحبه مطبوعاتی خویش تقلب گسترده را که بواسطه ناظران اتحادیه اروپا اعلان شده رد نمود .

آقای اورزگانی نماینده کرزی انتقاد رسانه های خارجی و اظهار نظر ناظران اتحادیه اروپائی را یکنوع مداخله صریح برضد اراده مردم میخواند .

کمیسون شکایات انتخاباتی دستور بازشماری ساحات مشکوک را غرض سرعت بخشیدن طور نمونوی صادر کرده است .

این کار بخاطر سه هزار محلات مشکوک که صدها هزار برگهای تقلب در آنجا وجود دارد صورت گرفته است آگاهان امور میگویند سازش های پشت پرده که سبب ایجاد یک دولت پر از تقلب گسترده گردد نمیتواند نزد مردم ما مشروعیت داشته باشد .

داکتر عبداله و حامد کرزی هردو ایجاد دولت ائتلافی را رد نموده اند .

حامد کرزی اظهار داشت حاضر است غرض ایجاد دولت آینده به مشارکت ملی تن دهد .

آگاهان امور و مردم میگویند .

دعوت زورمندان جنگ سالاران ٫ حامیان مافیای مواد مخدربه اریکه قدرت توهین بزرگ است به مشارکت ملی .

سازمان ملل متحد به استقبال از روز جهانی صلح هفته اخیر ماه سنبله سال جاری را هفته صلح در کشور خوانده و از نیروهای درگیر خواست که به تاریخ 30 سنبله که روز جهانی صلح است از استعمال اسلحه خود داری نمایند .

این صدای واقعا انسا نی و اسلامی زمانی بلند میشود که به نسبت موجودیت هراس افگنان ٫ جنگ سالاران و اعما ل نفوذ اداره آی اس آی در ارگان های امنیتی سیل خون در کشور جاری وطن ما به میدان رقابت های نظامی ٫ مافیای مواد مخدر ٫ چپاول و غارت یک عده کشورهای منطقه و جهان مبدل گردیده است با تاسف که درین جنگ خونین و اعلان ناشده جز نیروهای دهشتگر و غارت گر که مردم افغانستان را به حیث سپهر و گوشت دهن توپ قرار داده اند برنده بوده و میباشند .

جای تاسف است که هنوزهم روستا ترکی نیروهای عقبگرد ٫ مخالفت علم و معرفت را که در آتش زدن صدها هزار منازل مسکونی ٫ ملیون ها تن افراد بیگناه سرزمین انگور یعنی کوهدامن زیبا ٫ قتل عام هزاران تن در ولسوالی های یکاولنگ ولایت بلخ قیسار و انفجار بت های بامیان نقش اساسی را بازی کرده اند شصتهای چند تن را به نسبت اشتراک در پروسه انتخابات قطع گوش و بینی نفردیگر را بریده همه روزه مردم را به  خون غرق میسازند آنهارا غیرمسولانه نیروهای مقاومت خوانده و بی شرمانه میگوید به نماینده گی آنها حاضر است در جلسات آینده اشتراک نماید .

در حالیکه مردم افغانستان در عمل بخوبی درک کرده اند که تمام نیروهای وحشت و دهشت طی سه دهه اخیر محصول کار اداره آی اس آی و عده از کشورهای منطقه و جهان بوده و میباشد .

مبارزه با القاعده و تروریزم صرف یک وسیله رسیدن به هدف یعنی دستیابی تسلط ذخایر بزرگ کشورهای منطقه از جمله نفت گاز آسیای میانه بوده و خواهد بود .

ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی در حالیکه ورود شوروی سابق را به کشور ما تجاوز و دولت دموکراتیک وقت را استبدادی خوانده اضافه مینماید شوروی وقت خواست طی سه سال یک اردوی سه صدهزاری نفری مجهز با چهار هزار چین تانگ و چهارصد بال طیارات نظامی پیشرفته ایجاد و برای دولت مذکور همکاری نماید .

در حالیکه 40 کشور از دوستان ما تاهنوز حاضر نشده اند یک فروند طیاره ترانسپورتی طی هشت سال گذشته به ما بدهند .

مردم و آگاهان امور همکاری های کشور شوروی وسایر کشورهای سوسیالسیتی وقت را در تمام بخش ها بشمول 140 موسسات خورد و بزرگ علمی ٫ تولیدی ٫ تجارتی ٫ ساختمانی ٫ ترانسپورتی ناشی از نیت نیک آنها غرض رشد ٫ ترقی ٫ دفاع از آزادی تمامیت ارضی ٫ استقلال ملی و حاکمیت ملی کشور و مردم ما دانسته اضافه مینمایند که هیچ نیروی واقع بین در جهان وجود نخواهد داشت که ازین خدمت به شایبه شوروی وقت چشم پوشی نماید .

دو جنرال امریکائی و بریتانیائی در این اواخر وضع افغانستان را نگران کننده خوانده اضافه مینمایند وضع امنیتی نسبت به سال گذشته شصت فیصد بدتر شده است و وضع موجود را مثل دوسال گذشته کشور عراق ارزیابی نموده اند وآنها ناکامی قوت های خارجی را در افغانستان کامیابی نشه آور برای افراطیون جهان دانسته خواهان طرح یک استراتیژی جدید درین رابطه شده اند .

نخست وزیر ایتالیا بعد از کشته شدن شش سربازش از کشورهای جهان خواست که قوت های خودرا از افغانستان خارج سازند .

مردم میگویند هراس افگنان بدون حمایت یک عده کشورهای منطقه و جهان قدرت توان یک فیر را ندارند .

بارک اوباما یکبار دیگر اظهار داشت .

بدون غور در یک استراتیژی جدید که اهمیت اساسی دارد در اعزام سربازان جدید اقدام نخواهد کرد و دیگر جان زنان و مردان امریکائی را به خطر نخواهد انداخت .

فرمانده ارشد نظامی امریکا در افغانستان طی نامه چند صفحه ئی خویش به وزارت دفاع کشورش نوشته است .

نفوذ طالبان در حالت افزایش است در صورت عدم اعزام سربازان بیشتر به افغانستان کوشش امریکا میتواند به ناکامی مواجه شود .

او خواهان یک استراتیژی جدید در رابطه به افغانستان شد قوت های آیساف را انتقاد نموده که مصروف نگهداری خود میابشند نه بخاطر تامین امنیت اضافه نمود باید کارهای را انجام داد که مردم افغانستان بالای ما منحیث مهمان حساب نمایند نه به حیث اشغالگر .

ویکی از عوامل تشدید شدن خشونت هارا گسترش وسیع فساد اداری در دولت افغانستان که باعث ایجاد فاصله بین دولت و مردم گردیده وانمود کرده است فرمانده مذکور به افزایش اردوی 240 هزار نفری و پولیس ملی 160 هزار نفری تاکید نموده و اضافه مینماید دهشتگران به رهبری ملا عمر ٫ جلا الدین حقانی ٫ گلبدبن حکمتیار در ساحه کویته پاکستان وغیره نقاط سرحدی آنطرف خط دیورند فعالیت دارند با القاعده و مافیای مواد مخدر ارتباط و همکاری داشته از حمایت بعضی از حلقات شبکه استخباراتی اداره آی اس آی برخوردار میباشند .

عطا محمد نور والی ولایت بلخ به ایجاد قوت های امنیتی زیرنام اربکی وغیره مخالفت نموده و آنرا به نفع تامین صلح و ثبات نمیداند .

مردم و آگاهان امور ایجاد قوت های اربکی و کمپنی های شخصی امنیتی را مغایر ماده پنجم قانون اساسی کشور ارزیابی مینمایند .

ده ها هزار مامورین ملکی و نظامی در سراسر کشور عقد قرارداد وزارت مالیه را با ریاست کابل بانک در رابطه به توزیع ماش آنها از نماینده گی های بانک مذکور یک جفای عظیم به خود خوانده اضافه مینمایند که در دوره حکومت های گذشته به موقع و بدون مشکلات معاشات آنها در اداره مربوطه شان توزیع میشد .

حالا بخاطر اخذ معاش متذکره روزها را در عقب نماینده گی های بانک مذکور باید انتظار بکشند .

یک هفته قبل از تدویر انتخابات حامد کرزی خواست قانونی نماینده گان باشنده گان مکرویان هارا با بسیار علاقمندی و وعده های بسیار گرم و چرم پذیرفت و به آنها قول و وعده همکاری در مورد حل مشکلات پول گزاف مرکز گرمی که چند سال میشود بالای باشنده گان غیرعادلانه تحمیل شده داد اضافه نمود که درین رابطه تصامیم عادلانه را در شورای وزیران اتخاذ مینماید .

اما بعد از سپری شدن انتخابات آقای کرزی مثل سایر وعده های گذشته درین مورد نیز به قول خویش وفا نکرد .

مردم ما برخورد غیرانسانی پولیس فرانسه را که با مهاجرین کمپ جنگل صورت گرفته خلاف موازین حقوق بشر میخوانند واز تمام نهادهای جهانی خواهان همکاری درین رابطه میباشند .

خلاصه اینکه مردم مارا عقیده برآنست که پیامد بازیهای ریاکارانه فوق نتایج مطلوب و گوارا درپی  نداشته و نخواهد داشت .

غرض بیرون رفت از وضع موجود یگانه رای اساسی تن دادن به خواست اکثریت مردم افغانستان که عبارت از طرح و تطبیق استراتیژی جدید و انطابقی بادر نظر داشت تقویه قوای مسلح مدرن ٫ مجهز ٫ با سلاحهای پیشرفته محاربوی مطابق نیازمندی کشور ٫ جلب افسران مسلکی ٫ متجرب ٫ تحصیلکرده ٫ دلسوز به وطن ٫ مسدود نمودن لانه های تروریزم یا منایع تمویل و تسلیح انها در آنطرف خط دیورند ٫ حمایت از تولیدات داخلی مطابق نظام اقتصاد بازار ٫ احیا و بازسازی تمام نهادهای دولتی ٫ خصوصی ٫ مختلط و کوپراتیفی ٫ رشد انکشاف تمام نهادهای مذکور مطابق ضرورت  تکنالوژی معاصر و پیشرفته ٫ مساعد نمودن زمینه جلب ملیون ها اولاد کشور غرض تعلیم و تحصیل مجانی مطابق نیازمندی های علوم زمان معاصر ٫ مبارزه قاطع با کشت و قاچاق مواد مخدر ٫ جلب نهادهای ملی و بین الملی غرض رشد و انکشاف میکانیزه شدن زراعت کشور توزیع قرضه های مناسب و طویلل مدت با ربح کمتر برای کشاورزان ٫ باغداران و سایر مولدین کشور مواظبت از دارائی های عامه مانند جنگلات معادن آثار باستانی و غیره مبارزه وسیع بخاطر تطبیق حاکمیت قانون و عدالت اجتماعی ٫ رفع بیکاری ٫ فقر و بیسوادی جلب نمودن جوانان در موسسات خورد و بزرگ فرهنگی ٫ سپورتی ٫ اجتماعی بوده و میباشد باید یادآور شد که غرض به انجام رساندن همچو وظایف بزرگ انسانی و اسلامی به یک اداره سالم که در آن افراد متخصص ٫ پاکدامن حضور فعال داشته باشند نیاز اساسی و حیاتی میباشد .

برای رسیدن به اهداف فوق از تمام نهادها بشریت صلح دوست و پارلمانهای جهان احترامانه تقاضا مینمایم که بالای دولت های خویش فشار وارد نمایند تا در جلسه که بخاطر مردم افغانستان چند هفته بعد زیر نظر جامعه جهانی دایر میگرددد تصامیم عادلانه در مورد سرنوشت مردم و کشور ما اتخاذ نمایند .

در غیر از آن بازیهای ریاکارانه که فعلا جریان دارد پیامد خوبی برای ما کشورهای منطقه و جهان نخواهد داشت .    


September 23rd, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات